Metody pracy z naszymi dziećmiMetody pracy z naszymi dziećmi

Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherbone

Metoda ta polega na stosowaniu ćwiczeń, dzięki którym dziecko:

  • poznaje własne ciało
  • nabywa pewności ruchowej i poczucia bezpieczeństwa
  • uczy się współpracy w zespole
  • rozwija koncentrację
  • uczy się pozytywnego wykorzystania nagromadzonej energii

Przykład zajęć grupowych:

  1. Powitanie uczestników
  2. Dzieci dotykają się różnymi częściami ciała według propozycji wychowawcy, ćwiczeniom towarzyszy muzyka
  3. Dzieci w parach siadają tyłem do siebie. „Poznają” wzajemnie swoje plecy. Następnie odpychają się plecami na przemian- raz jeden, raz drugi maluch
  4. Masaż. Dziecko leży na podłodze, drugie masuje jego plecy według poleceń: masujemy plecy całą dłonią,  spadł deszczyk - dotykamy opuszkami paluszków. Zamiana ról.
  5. Taniec. W rytm muzyki „tańczą” poszczególne części ciała- najpierw ręce, potem nogi, głowa i wreszcie całe ciało.

Przykłady ćwiczeń prowadzących do poznania własnego ciała:

Wyczuwanie brzucha, pleców:

Dzieci na przemian leżą na plecach oraz na brzuchu, ślizgają się w kółko na brzuchu.

Wyczuwanie nóg i rąk:

Maluchy prostują nogi w pozycji leżącej, chodzą i biegają na „sztywnych” nogach (jak roboty) podczas siedzenia na krześle- dotykają łokciami kolan.

Wyczuwanie twarzy:

Dzieci wytrzeszczają i mrużą oczy robią zabawne miny.

Wyczuwanie pupy:

Tygryski siedząc  na pupie kręcą się wkoło.

Powrót